iOS - konfiguracja Eduroam na iPhone / iPad
Aby poprawnie skonfigurować połączenie z siecią bezprzewodową EDUROAM wymagane jest posiadanie konta pocztowego na uczelnianym serwerze.
Dla pracowników konto pocztowe generowane jest po wypełnieniu wniosku na stronie: login.ukw.edu.pl
Studentom konta pocztowe zakładane są automatycznie w trakcie immatrykulacji na studia.
Osoby posiadające konto pocztowe UKW mogą wygenerować hasło do usługi EDUROAM w serwisie USOSweb: usosweb.ukw.edu.pl w sekcji „Dla wszystkich”.
W celu poprawnego skonfigurowania połączenia z siecią "eduroam" należy wykonać poniższe kroki:
- w "Ustawieniach" kliknąć "Wi-Fi", a z listy dostępnych sieci wybrać "eduroam"
- należy zautoryzwać się w sieci podając login i hasło. Loginem dla pracownika jest jego adres pocztowy z domeny ukw.edu.pl (np. login@ukw.edu.pl), natomiast dla studenta z domeny student.ukw.edu.pl (np. login@student.ukw.edu.pl).
- zaakceptować certyfikat klikając "Zaufaj" (ostrzeżenie o niezaufanym wystawcy zignorować, jest ono prawidłowe w tym przypadku)
- zaakceptować informacje o certyfikacie klikając przycisk "Instaluj"
- połączenie zostało skonfigurowane, można rozpocząć korzystanie z sieci bezprzewodowej
Aby zapomnieć sieć należy wykonać poniższe kroki:
- w "Ustawieniach" klikamy "Wi-Fi", a z listy dostępnych sieci klikamy w "eduroam"
- klikamy w opcję "Zapomnij sieć" aby wykasować login i hasło z systemu
Jeśli z jakichś powodów nie udało się poprawnie skonfigurować połączenia sieciowego wówczas prosimy o kontakt.